TRZYNASTE   WYDANIE "BINGO"

Kozłówka              coś dla każdego

Zakopane                    Igrzyska

************* STRONA 2 ************

W dniu 28 maja, zebraliśmy się przed szkołą o godzinie 8.00 , skąd autobusem zostaliśmy zawiezieni na stadion sportowy w Kozienicach. Był to bardzo uroczysty dzień, z okazji V Igrzysk Młodzieży. Przywitali nas przedstawiciele Urzędu Miejskiego w Kozienicach, którzy życzyli startującym zawodnikom wielu  sukcesów w sporcie. Zebrani uczniowie ze szkół Gminy Kozienice, przeszli po bieżni z tabliczkami z nazwą szkoły biorącej  udział w zawodach. Dzieci z przedszkola  zatańczyły. Po nich wystąpili uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 1 i  Gimnazjum Nr 2. Przedszkolaki  wypuściły z klatki gołębie które miały  symbolizować    pokój. Na początku Igrzysk pobiegły pierwszaki. Później przeszliśmy na halę sportową, gdzie zawodnicy z klas II-VI startowali ( po dwie osoby z każdej klasy), w wyścigach rzędów z innymi szkołami. Przedstawiciele szkoły z Brzeźnicy zajęli II miejsce na podium. Ponownie wróciliśmy na stadion, gdzie odbywały się konkursy plastyczne i literackie. Najlepszą z dziewcząt w kategorii plastycznej okazała się Dominika S.

Wiedzy olimpijskiej Marcin Ś. i Paweł W.

a w literackiej -Kasia M.

************  STRONA 3 ************

Kiedy my wróciliśmy do szkoły, 10 uczniów zostało na stadionie, gdzie uczestniczyli w czwórboju lekkoatletycznym.

Chłopcy z naszej szkoły zajęli drużynowo  III miejsce a dziewczęta  I miej. Indywidualnie najlepszą zawodniczką okazała się Weronika C.

Na tych Igrzyskach zdobyliśmy aż 27 medali. Wróciliśmy w bardzo radosnych nastrojach.                                               Przygotowała H.O.

TKPZ po raz 228

3.05.08r.

3 maja odbyła się wycieczka w okolice Kozłówki i Kazimierza Dolnego. Wzięło w niej udział dwoje opiekunów i trzy uczennice z naszej szkoły. Najpierw pojechaliśmy zwiedzić Kozłówkę. Pogoda nam nie dopisała, były przelotne opady deszczu. W Kozłówce zwiedziliśmy: powozownie, kaplice, Pałac Zamojskich, galerię wystawę czasową oraz galerię sztuki socrealizmu. Potem pojechaliśmy do Kazimierza. Po drodze zwiedziliśmy kościół św. Wojciecha w Wąwolnicy.  W Kazimierzu zjedliśmy pizzę i lody. Później spacer wzdłuż Wisły. Gdy wracaliśmy, zajechaliśmy do Kościoła Królowej Różańca Świętego w Wysokim Kole. Około godziny 18.00 byliśmy w domach.

Opisała  F.P.
 ************ STRONA 4 ************

20.05.08

We wtorek 20 maja cztery uczennice z naszej szkoły (Klaudia K., Paulina W., Patrycja A., Dominika K.) wraz z opiekunkami pojechały na „Plener Nadwiślański” do szkoły w Ryczywole. Tam wszyscy zgromadzeni uczniowie udali się na polanę, gdzie mieli za zadanie narysować rysunek pt. „Plener Nadwiślański z elementem architektury”. Najładniejsze prace zostały nagrodzone. Jedna z uczennic naszej szkoły Klaudia K. zdobyła wyróżnienie. Gratulujemy.

K.D.

21.05.08
Dnia 21 maja w Kozienickim Domu Kultury odbył się „Music Dance”.  Jest to konkurs, na który przychodzi wiele młodych talentów chcących  pokazać swoje zdolności taneczne i wokalne. W tym roku konkurs został podzielony na dwie części. 20 maja rozstrzygnięto wokale, natomiast 21 konkurs taneczny. Grupa taneczna „Club Dance”, w której tańczy 8 uczennic naszej szkoły oraz dziewczęta z  PG1 w Kozienicach, zajęła pierwsze miejsce w kategorii „formacje”. Grupa przygotowywała się pod czujnym okiem p.Agnieszki Lichańskiej. Poza tym, Patrycja B. (absolwentka PSP w Brzeźnicy) wraz z Martyną D. została wyróżniona w kategorii: duety. Wszystkie dziewczęta otrzymały dyplomy oraz zostały zaproszone  1 czerwca nad Jezioro Kozienickie. Odbędą się tam występy wszystkich laureatów oraz zostaną wręczone pamiątkowe figurki. Niestety, większość dziewcząt z „Club Dance” jedzie w tym czasie na wycieczkę i grupa nie będzie mogła tam się zaprezentować. Wszystkim dziewczętom gratulujemy!
Przygotowała dla was F.P

************ STRONA 5 ************

Pierożki z jagodami

Składniki:

Ciasto: 40 dkg mąki, 3 szkl. Wody, 1 jajko, sól,

Nadzienie: 50 dkg jagód, 2 łyżki bułki tartej

Jak przyrządzić?

Jagody wymieszać z bułką tartą. Nastawić osoloną wodę do ugotowania pierogów. Mąkę przesiać, zagnieść z jajem, solą i wodą, wyrobić. Ciasto rozwałkować i wykroić (np. szklanką) krążki średniej wielkości. Jagody nałożyć na krążki, pierożki zlepić. Włożyć do wrzącej, osolonej wody, ugotować na średnim ogniu. Pierożki odcedzić i wyłożyć na półmisek. Można posypać je cukrem lub polać masłem, oraz podawać ze śmietaną.

Smacznego!    C.W.

UWAGA!!!

{Gazeta nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wszelkiego rodzaju straty spowodowane  naszymi przepisami. Straty zdrowia też!!!}

Dowcipy:

- Kaziu, dlaczego nie byłeś wczoraj w szkole?

- Bo wczoraj umarł mój dziadek...

- Nie kłam, wczoraj widziałam twojego dziadka w oknie...

- Tatuś wystawił go przy oknie, bo listonosz szedł z rentą...

Lekcja (biologii):

Nauczyciel: A czy wiecie dzieci jaki ptak nie buduje w ogóle gniazd?

Uczeń się zgłasza: Tak! To kukułka!

Nauczyciel: A czemu nie?

Uczeń: No bo ona mieszka w zegarach.

- Jasiu dlaczego spóźniłeś się do szkoły?

- Bo pewnej pani zginęło 100 zł.

- I co? Pomagałeś szukać?

- Nie! Stałem na banknocie i czekałem aż odjedzie!!

Zebrała dla Was K.D.

************ STRONA 6 ************

Kolorowanka  dla najmłodszych

************ STRONA 7 ************

krzyżówka

************ STRONA 8 ************
WYCIECZKA W TATRY 28.05-1.06.2008

W dniach 29.05-1.06 odbyła się 4 - dniowa, szkolna wycieczka do Zakopanego. Wzięło w niej udział 40 uczniów i 4 opiekunów.
1 dzień wycieczki

O 6:30 wszyscy zebraliśmy się pod szkołą i ruszyliśmy w kierunku Krakowa. Tam zwiedziliśmy Sukiennice, Wawel, Barbakan, Kościół Mariacki, jaskinię, jak i samego smoka Wawelskiego. Na miejsce noclegu dotarliśmy o godz.17.30  Po zjedzeniu obiado-kolacji poszliśmy zwiedzić okolicę.

2 dzień wycieczki

Dzień zaczął się od porannej gimnastyki, tak dla podtrzymania kondycji. Poprowadził ją pan Dyrektor, a po śniadaniu poszliśmy na przejażdżkę wyciągiem narciarskim, który podwiózł nas na górę. Stamtąd przeszliśmy ok. 5 km w kierunku Gubałówki. Tam mieliśmy chwilę czasu wolnego, po czym zjechaliśmy kolejką szynową na dół,  gdzie ponownie dostaliśmy czas wolny na zwiedzanie i kupowanie pamiątek. Przeszliśmy na przystanek i wróciliśmy na nocleg. Wszyscy byli bardzo zmęczeni, dlatego dostaliśmy czas na odpoczynek. O 19:00 zebraliśmy się na spotkanie przy ognisku. Wszyscy uczestnicy wycieczki  przedstawiali krótkie programy artystyczne, a następnie zjedliśmy kiełbaski. Niespodzianką było spotkanie z prawdziwym góralem. Zabawił nas wszystkich swoim śpiewem, graniem na instrumencie (wykonanym przez niego) i swoimi opowieściami. Ognisko zakończyło się małą sesją zdjęciową.

************ STRONA 9 ************

3 dzień wycieczki

Rano udaliśmy się na śniadanie, a następnie pojechaliśmy do Doliny Kościeliskiej, gdzie czekał na nas przewodnik. Oprowadzał on nas po Dolinie i mówił nam wiele ciekawostek na jej temat. Potem udaliśmy się do Jaskini Mroźnej, gdzie panuje średnia temperatura 7o C. Wróciliśmy do autokaru i pojechaliśmy do pięknego kościoła na Krzeptówkach, do którego bardzo często przyjeżdżał Jan Paweł ll. Stamtąd udaliśmy się pod skocznie, a następnie na Krupówki. Niestety wtedy rozpadało się i musieliśmy przeczekać ten deszcz. Dostaliśmy tam czas wolny. Niektórzy poszli kupić oscypki, pamiątki, lecz największą atrakcją dla dziewczyn były ruchome schody. Po powrocie do domków, rozpętała się burza z piorunami i gradem Na szczęście krótkotrwała. Potem czas na Mszę niedzielną i kolację.

4 dzień wycieczki

Po śniadaniu uroczyście podziękowaliśmy gospodarzom naszego noclegu - wręczyliśmy im dyplom, bo niestety musieliśmy pożegnać się z tym pięknym miejscem i wracać do domów. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Pieskowej Skale i zrobiliśmy sobie zdjęcia przy Maczudze Herkulesa oraz zwiedziliśmy ruiny zamku w Ogrodzieńcu. W Kielcach z okazji Dnia Dziecka „zwiedziliśmy” (na koszt Rady Rodziców)  Mc Donalda. Potem jeszcze śpiewy w „kolorowym” (balony) autobusie. Około 19:00 wszyscy byli już w domach.

Nad tekstem popracowały dla Was C.W. i F.P.

************ STRONA 10 ************

BRUM BRUM

czyli coś dla chłopców

Lamborghini Murciélago  Nowa wersja Murciélago. Został zaprojektowany przez zespół Lamborghini Style Center po pięciu latach od premiery Murciélago, którzy wnieśli do projektu kilka nowych elementów: dyfuzor, przedni spoiler, nowy tylny i przedni zderzak, nowy układ wydechowy z jedną końcówką o dużym przekroju, zamontowano nowe lusterka i zmieniono boczne wloty powietrza. Nazwa oznacza układ silnika (LP - wł. Longitdionale Posteriori ? podłużnie z tyłu) i moc (640 KM). Do 2008 roku wyprodukowano 3 tys. egzemplarzy co stanowi rekord ponieważ poprzednika przez 5 lat produkcji sprzedano 2 tys. sztuk. Lata produkcji: 2001=2006 liczba wyprodukowanych egzemplarzy: ok. 2 tys.

Projekt: Luc Donckerwolcke

Długość: 4 580 mm          Szerokość: 2 058 mm   Wysokość: 1 135 mm      Rozstaw osi: 2 665 mm

Masa własna: 1650 kg      Rozstaw kół przednich: 1 635 mm       Rozstaw kół tylnych: 1 695 mm

Pojemność zbiornika paliwa: 100l

Wybrała dla Was  M.K
************ STRONA 11 ************

HAPPY GIRL

AvrilLavigne urodzona w Belleville, Ontario,  od 5 roku życia lata dziecięce spędziła w pobliskim Napanee. Szalała tam na desce, uprawiała sporty i nie lubiła się uczyć. Została odkryta podczas śpiewania coverówcountry w księgarni Chapters w niedalekim Kingston. Obecnie mieszka w Los Angeles. W dzieciństwie interesowała się hokejem, baseballem i jazdą na deskorolce, a myślała o zostaniu policjantką. W wieku dziesięciu lat miała swój pierwszy solowy występ w chórze kościelnym. Od tego czasu zaczęła kształcić się w kierunku muzycznym. Jej ulubionymi wykonawcami byli: Shania Twain, Alanis Morissette i Metallica. Już w wieku dziesięciu lat zaczęła samodzielnie uczyć się gry na gitarze. Kiedy miała czternaście lat, wygrała konkurs muzyczny, w wyniku czego zaśpiewała w stolicy kraju, Ottawie, w duecie z Shanią Twain. Niedługo potem zaśpiewała razem z kanadyjskim piosenkarzem Stephenem Meddem. Już wtedy Avril miała menedżera, Cliffa Fabri. Piętnastominutowy występ wystarczył na podpisanie kontraktu na nagranie dwóch następnych albumów. Lavigne jednak przerwała nagrywanie płyty, ponieważ uznała, że nie może śpiewać cudzych piosenek. Artystka pracowała z Cliffem Magnesem ze studia Matrix, który pomagał jej w nagraniu debiutanckiej płyty. Pierwsza płyta, wydana w 2002, nosi tytuł Let Go. Płyta sprzedała się aż w czternastu milionach egzemplarzy. Druga płyta, Under My Skin, ukazała się w 2004. Na początku 2006 została modelką Forda, znanej agencji modelek. 15lipca2006 Avril Lavigne wyszła za mąż za wokalistę kanadyjskiego zespołu Sum 41 Derycka Whibleya. 13 kwietnia2007 ukazała się jej trzecia płyta. Pierwszym singlem z niej pochodzącym jest międzynarodowy przebój "Girlfriend". Album jest zupełnie inny niż Under MySkin: zabawny, energiczny i beztroski. Piosenka ta była kandydatem do nominacji Amerykańskiej Akademii Filmowej. Jest także współautorką tekstu piosenki "Breakaway" KellyClarkson, która odniosła wielki sukces. 6czerwca2005 Lavigne zagrała pierwszy swój koncert w Polsce.

Jeśli chcesz przeczytać o innej sferze dziewczęcego zainteresowania,  powiadom nas o tym, a być może w następnym wydaniu artykuł o  tym znajdzie się właśnie tu!                    M.K.

************ STRONA 12 ************

na stronie komiks

Redakcja „BINGO”:

Kociołek Dominika , Cytryńska Weronika, Molenda Katarzyna, Fałek Patrycja, Hinc Aleksandra